|
 |

/ / Vergelijken.nl / Producten / Foto & video / Digitale camera's
Onderwerp: nikon D60 of canon 450D
Voor mijn werk (beeldbewerking/ motion graphics/ 3d animatie) zoek ik een goeie digitale camera, zodat ik zelf thuis beter kan expirimenteren en groeien in mijn vak. Door velen is mij de canon 450D aangeraden. Zoiets zou bij mij passen, omdat deze niet TE ingewikkeld en complex is, maar nog wel supergoed. op vergelijk.nl zag ik de nikon D60 staan die ruim 100 euro goedkoper is. En toch lijkt het (voor een leek als ik) dat ze ongeveer dezelfde eigenschappen hebben. Kan iemand mij helpen een keuze maken?? Wat is belangrijk om naar te kijken??
Bij voorbaat dank,
Roxanne
P.s. Voor degene die zich zorgen maken over de camera als ik m heb neem ik wel een cursus om ermee om te kunnen gaan.
|
Ik heb het zelfde probleem, weet ook niet wat ik moet kiezen en begin nog ,maar net om in de materie te duiken. Als ik jouw vraag zo lees en camera's vergelijk op kieskeurig, dan denk ik echter dat de NikonD60 meer in de buurt komt van de Canon EOS 1000D en dat de 450 net iets meer heeft: meer resolutie bijvoorbeeld, maar verder lijkt het allemaal erg op elkaar. De reviews geven de Nikon trouwens een betere beoordeling dan de Canon 450. De 1000 is nog te kort op de markt, denk ik, om veel beoordelingen te hebben, maar de prijs is gelijk aande Nikon. Ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb, maar misschien kun je mij nu vertellen waarom je tot deze twee bent gekomen. Ik wil ook iets kopen. Trouwens, de prijzen op Kieskeurig: zijn die met of zonder lens?
|
Roxanne, de commentaren bij Kieskeurig zijn ook uiterst informatief.
|
Ik kan u momenteel de nieuwe Canon EOS 450D of 1000D aanraden. De 1000D is het instapmodel en de EOS 450D is het model wat dus inderdaad meer functies heeft. Indien je instapt in de fotografie zou ik toch de EOS 450D pakken. Hier heb je net iets meer mogelijkheden mee en zo kun je de hobby leuk uitvoeren (ook over 5 jaar nog). Met de EOS 1000D kan je in de toekomst wellicht iets tekort komen.
|
Reageer...
Blijf per email op de hoogte van deze discussie (ThreadWatch)...
Rapporteer dit topic...
|